Pillantás a hídról

Különös, hogy ahogy elkezdődik egy nagyobb adag szünet, én veszem a hátizsákomat, és utazom. Stoppal, telekocsival, busszal, vonattal, biciklivel vagy gyalog, de megyek. És nyilván nem azért mert hiperaktív lennék, hanem mert

egyrészt igényem van arra, hogy szabad legyek, ha nem is mindenben, de hogy néha felkaphassam a hátizsákomat és üres zsebbel, nagy reményekkel indulhassak (azt hiszem, hétköznapi nyelven ezt hívják kalandvágynak)

másrészt az emberekkel akarok találkozni, a régi barátokkal, az újakkal, megölelni öket, beszélgetni velük, töltődni általuk és magamból adni nekik,

(ehhez persze az kell, hogy ne az emlékek, hanem élő emberek töltsék meg a helyet, Szegedet vagy Veszprémet vagy Turkut vagy akármelyik helyet, amit választok magamnak,)

és persze van, hogy egyszerűen otthon vagyok egész nap, olvasok, diót török, iskolai tanácsokat kérek a Mamától, sütit sütök, cikket írok, szippantok a kertből, csak úgy vagyok.

Az egyensúly, a mérték a titka mindennek, az aurea mediocritas, bár középiskolában utáltam, és azt gondoltam, hülyeség, és most is úgy gondolom, hogy sohasem leszek sztoikus, csak attól mentsen meg a Fennvaló, de epikureus sem, itt élek és most, és mindent megkapok, de mindent, és követem azt a belső hangot, amivel ugyan nem tanácskozom minden nap, mert olyan mély egységben vagyunk, hogy nincs rá szükség.
(Van néhány ilyen ember is az életemben, és nem tudom, valaha képes leszek-e írni róluk. Gyönyörű és küzdelmes mesterséget választottam.)

Mert különbség van a pillanatnyi és a nagyon mélyről fakadó vágyak között, és akkor járok jól, ha mélyre nyúlok, akkor is, ha fáj és ijesztő és nem tudom, mi lesz a vége. És egy nap döbbenten konstatáltam, hogy az elmúlt néhány évben egyre nagyobb fejesugrásokat tettem, valamibe, amit nem láttam előre, és nahát, egyetlen pillanatra sem bántam meg, soha, egyiket sem.

Megjegyzések