Boszorkánykonyha: Spenótos rakott zsidótojás

Saját találmányú étek, nem volt itthon hús, de sok hagymával és tojással is működik.

Készítettem kelt tésztát: fél élesztő meleg vízben cukorral, a kályha mellett kelt egy kicsit, majd liszttel, egy tojással és margarinnal összekevertem, és megint pihentettem.

Közben a zsidótojás: öt tojást megfőztem, a sárgáját összetörtem, a fehérjét felvágtam, olívaolajjal-sóval-borssal és egy fej apróra vágott hagymával elkevertem.

Mindeközben három fej hagymát megdinszteltem fokhagymával,

valamint kiolvasztottam és fokhagymával elkevertem egy fagyasztott spenótot.

Ja, és egy adag rizst is főztem a rizsfőzőben (így kényelmes).

A spenót kivételével összekevertem a tojást, hagymát és a rizst,

aztán mindezt kikent jénaiba rétegeztem: tészta, tojásos hagyma, spenót, tészta (csak úgy kézzel nyújtva, lusta asszony módra).
A tetejére ment még egy tojás (a hetedik). Fél órát sütöttem nagy lángon (kb 200 fok).

Ó, és nagyon hasznos, ha valaki megfogja mindeközben Jakabot...
Köszi, Papa.


Megjegyzések