Karantén-olvasónapló


Az elmúlt hónapban egyszer csak arra döbbentem rá, hogy kétnaponta olvasok ki egy könyvet. Kétségtelen, hogy nagyon, nagyon régen volt olyan nap, hogy semmit nem olvastam, de ez a sebesség most engem is megdöbbentett. El is kezdtem feljegyezni, hogy miket olvastam az elmúlt harminc napban. Van itt szépirodalom, némi filozófia, többféle szakirodalom, és legfőképpen: könnyű irodalom. Néha az ember csak egy jó krimire vágyik. És Rejtőn még mindig hangosan fel-felnevetek – és annyira kell most a nevetés, mint egy falat kenyér.
Teljes egészében:
Stieg Larsson: Millennium-trilógia (öt napomba telt a három kötet)
Neil Gaiman: Sosehol
Art Spiegelman: Maus
Virágos gyertyák
Szolovjov: A csendháborító
Gergely Márta: Szöszi
Kondor Vilmos: A budapesti gengszter, Bűnös Budapest, Budapest Novemberben
Fegyverneki Gergő: IKT-ötlettár
Rejtő Jenő: Texas Bill, a fenegyerek, Pokol a hegyek között
Ottfried Preussler: Krabat a fekete malomban
Akutagava Rjúnoszuke: Víz alatti emberek
Vercors: Farkascsapda
Gergely Ágnes: A tolmács
J. D. Salinger: Magasabbra a tetőt, ácsok


Részben (elkezdtem vagy folytattam):
Harry Potter and the Goblet of Fire
Heisenberg: A rész és az egész. Beszélgetések az atomfizikáról
Larry Gonick: Képregényes világtörténet
Nényei Pál: Az irodalom visszavág
Nemes Nagy Ágnes arcai (tanulmánykötet)
Kim John Payne: Melegszívű fegyelmezés
Nemes Nagy Ágnes: 64 hattyú (esszék)
Krusovszky Dénes: Hemingway szalvétája (esszék, tanulmányok)
A tollas kígyó fiai (indián mesék)
Mustó Péter: Megszereted, ami a tiéd
Salinger: Seymour: Bemutatás
Mesék boldog öregekről (Boldizsár Ildikó gyűjteménye)

Verne: Kétévi vakáció

Megjegyzések